Sesja wizerunkowa - know how fotografa

Jak cię widzą, tak cię piszą. Diabeł tkwi w szczegółach. Znasz te powiedzenia?
W biznesie jak w życiu – trzeba pokazać się z jak najlepszej strony. A żeby to zrobić trzeba stworzyć swój wizerunek: ciepły, godny zaufania, swobodny, a jednocześnie – profesjonalny i zdyscyplinowany. Obojętnie o jakiej branży mówimy, wizerunek jest ważny!

I tutaj na scenę wkracza fotograf, który jest idealną pomocą w jego tworzeniu. Zdjęcia wizerunkowe to wizytówka danej firmy, muszą przyciągać i wzbudzać pozytywne odczucia. Rolą fotografa jest wydobyć to, co najlepsze i przedstawić to – jeszcze lepiej.

 

Wchodzisz w świat fotografii biznesowej i jeszcze nie do końca wiesz, z czym to się je, jak zacząć, jakich zasad przestrzegać? Trafiłeś idealnie. Ten poradnik rozwieje Twoje wątpliwości i pomoże rozwinąć skrzydła.

 

1. Zadbaj o rozmowę wstępną

    Klienci lubią, gdy traktuje się ich poważnie. W momencie, gdy dostajesz zapytanie o sesję wizerunkową zamiast standardowego „zapraszam do współpracy”, zadaj pytania o to, czego się oczekuje. Gdzie mają się odbyć zdjęcia, na ile osób, o jaki efekt finalny chodzi? To podstawowe pytania, które należy zadać by odpowiednio się przygotować i nie zawieść zaufania klienta.

     

    2. Wspólnie zadbajcie o wygląd

    Podczas rozmowy poproś klienta, by ubrał się schludnie i starannie, a przy tym wziął ze sobą komplety ubrań na zmianę po to, by w czasie sesji można było je płynnie zmienić i uatrakcyjnić finalny efekt fotografii. Makijaż ma być delikatny, choć dokładny – by cera wyglądała gładko i promiennie. Zapewnij także o swobodnej atmosferze i w zależności od formy Twojej pracy – o pomocy w pozowaniu bądź też ustawieniu modela.

     

    3. Unikaj artyzmu

    Fotografia jest sztuką, wiadomo. Jednak niekiedy warto powstrzymać swoją wesołą twórczość i skupić się na pracy. W fotografii biznesowej nie ma miejsca na efekty specjalne, na nadmiar kolorów czy artyzm. Ma być prosto, gładko i bez upiększeń. Profesjonalnie i z klasą.

     

    4. Wyróżnijcie się

    Pomyślcie z bohaterem sesji o tym, co wyróżnia jego biznes na tle innych i dlaczego. Czy jest wizażystą, tancerzem, a może prowadzi finansowy biznes? Spotkajcie się w miejscu działania tej osoby, by uchwycić ją w naturalnym środowisku. Może w trakcie pracy? Albo z narzędziami, z którymi pracuje na co dzień? To najlepszy sposób na to, by daną osobę przedstawić jako eksperta w swojej dziedzinie, jednocześnie czyniąc ją bardziej przystępną.

     

    5. Perfekcyjna obróbka

    Jak wiadomo, postprodukcja jest bardzo ważna – szczególnie w momencie, gdy zależy nam na perfekcyjnym dopracowaniu fotografii. Po pierwsze, jako fotograf: musisz się przyłożyć.W przypadku sesji biznesowych warto postawić na naturalne kolory i retusz. Cały proces wygląda następująco: obróbka zdjęć w Lightroomie; balans bieli, kontrasty, tonacja na krzywych, ostrość oraz sekcja HSL, a następnie retusz w Photoshopie; metoda frequency separation, dodge & burn. Nie ma w tym nic wyszukanego, jednak trzeba pamiętać o dokładności i precyzji. Pracujesz na swoją markę.

     

    Sesja wizerunkowa może działać na korzyść dwóch stron – dla Twojego klienta i dla Ciebie. Zadbaj o to.